Blu-rayFilm-carrousel

In opdracht van Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux, ontwikkelde Xonay Media een Facebook-applicatie ter promotie en introductie van Blu-raydiscs.

Meewerken?

Wil jij meewerken aan dit soort leuke projecten? Of ben je op zoek naar een vergelijkbaar resultaat? Neem dan direct contact met ons op, of kijk op de vacaturepagina.

Stichting Blu-ray

Klant: Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux
Concept: Blu-ray Filmcarrousel 
Jaar: 2010 - 2012

Opdracht

Ter promotie en introductie van de Blu-raydisc, hebben de grote spelers in de wereld van film & entertainment gezamenlijk een informatieplatform opgezet: Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux. De stichting benaderde Xonay Media voor een sociale en interactieve doorvertaling van het informatieplatform: een Facebook-applicatie.

info icon In de Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux zijn de volgende bedrijven vertegenwoordigd: 20th Century Fox Home Entertainment, Universal Pictures Benelux, Warner Home Entertainment en Walt Disney Home Entertainment.

Aanpak Xonay Media

Stichting Blu-ray Disc Promotie Benelux is in het leven geroepen om de consument te introduceren in de wereld van Blu-ray. Facebook is hier natuurlijk uitermate geschikt voor: creëer een community en zorg ervoor dat de boodschap zich verspreidt via sociale interacties.

In opdracht van alle betrokken partijen bedacht en ontwikkelde Xonay Media een concept waarbij zowel informatie, promotie als interactie centraal stond: de Blu-ray Filmcarrousel. In deze applicatie kunnen Facebook-gebruikers aangeven welke films zij graag willen hebben, thuis hebben en zien welke films nieuw op Blu-ray zijn verschenen.

Uiteraard is de applicatie volledig geïntegreerd met sociale functies. Alle gebruikersactiviteiten worden zowel in de applicatie als op het prikbord van de gebruiker getoond. Daarnaast kunnen bezoekers reageren op films die in de carrousel worden getoond.

Om meer likers binnen te halen en het gebruik van de carrousel te stimuleren, zijn er diverse winacties opgezet. Ter promotie van deze acties en de applicatie heeft Xonay Media een complete Facebook-campagne ontworpen.

Carrousel

Resultaten

In het eerste weekend na lancering van de campagne werden er meer dan 2.000 berichten gepost op de prikborden van gebruikers. Deze manier van communiceren zorgde voor een enorm bereik op Facebook en resulteerde direct in de toename van het aantal likers. 1,5 jaar na lancering van de campagne wordt de carrousel nog steeds gebruikt als discussieplatform voor filmfanaten. In het afgelopen jaar werden de door de filmcarrousel gegenereerde prikbordberichten meer dan 300.000 keer weergegeven.

  • 2.000 berichten in het eerste weekend
  • significante groei in het aantal likers
  • meer dan 300.000 weergaves van de prikbordberichten
  • blijvend platform voor filmfanaten