Jij bent de Baas!bij Disney Channel

Een campagne waarbij de rollen werden omgedraaid: kinderen uit België en Nederland mochten afgelopen zomer bepalen wat er tijdens de zomervakantie op Disney Channel werd uitgezonden, de droom van ieder kind!

Meewerken?

Wil jij meewerken aan dit soort leuke projecten? Of ben je op zoek naar een vergelijkbaar resultaat? Neem dan direct contact met ons op, of kijk op de vacaturepagina.

Deze zomer zijn jullie de baas!

Klant: Disney Channels Benelux B.V.
Campagne: Deze zomer zijn jullie de baas
Jaar: 2011

Opdracht

Xonay Media is gevraagd om een campagnesite te maken waar kinderen konden stemmen op hun favoriete programma’s en waar zij zichzelf konden omtoveren tot een echte ‘Baas’. Voor deze campagne heeft Xonay Media de totale vormgeving en techniek verzorgd van zowel het online platform als digitaal campagnemateriaal.

jijbentdebaas_site

Aanpak Xonay Media

Diverse creatieve sessies leverde een succesvol concept op: een online platform waar kinderen een webcamfoto konden bewerken, zodat zij eruitzagen als een echte baas. Een strenge bril, mooie oorbellen of een stropdas en een grote snor? Met de webcamfoto-editor van Xonay Media waren een aantal kliks voldoende om er uit te zien als een echte baas, een ware make-over!

Eenmaal omgetoverd tot bazen, konden kinderen op de website hun eigen programmering samenstellen. In een kindvriendelijke interface was het mogelijk om te kiezen uit diverse televisieprogramma’s. De bewerkte foto’s en programmeringen belandden vervolgens in een gallerij waar kinderen konden stemmen op hun favoriete baas. De bazen met de meeste stemmen werden gedurende de maand juli verkozen tot Baas van de dag. Werd je verkozen tot Baas van de dag? Dan werd die dag jouw bazenfoto getoond op televisie en werden je favoriete programma’s uitgezonden op Disney Channel.

Jij ben de Baas - Editor

Vanzelfsprekend werden alle functionaliteiten gekoppeld aan social media. Kinderen logde in met hun socialmedia-account, zodat zij direct hun bazenfoto en programmering konden posten op Facebook en Netlog. In deze posts werden vriendjes en vriendinnetjes opgeroepen om te stemmen op hun foto. Daarnaast werden alle socialmedia-kanalen (YouTube, Hyves, Netlog en Facebook) van Disney Channel volledig gerebrand in de stijl van de campagne.

Resultaten

Het resultaat was verbluffend! Ruim zesduizend kinderen hebben online hun eigen programmering samengesteld en hilarische foto’s werden verspreid via social media. De campagne was daarom zeer succesvol voor het infomeren van de doelgroep over het zomeraanbod op Disney Channel. Andersom leverden de ingezonden programmeringen bruikbare doelgroepinformatie op. 

  • ruim 6.000 inzendingen
  • ruim 15.000 stemmen
  • effectieve verspreiding via social media