Notice: Undefined variable: path in /home/forge/xonaymedia.nl/modules/clients.module.php on line 49
Disney's Magische Kerstboom - Xonay Media

Deel de magiemet Disney Channel

In opdracht van Disney Channel ontwikkelde Xonay Media het concept voor de online kerstcampagne van 2012: ‘Disney’s Magische Kerstboom’.

Meewerken?

Wil jij meewerken aan dit soort leuke projecten? Of ben je op zoek naar een vergelijkbaar resultaat? Neem dan direct contact met ons op, of kijk op de vacaturepagina.

disney_channelMijn Magische Kerstboom

Klant: Disney Channel
Campagne: Deel de magie met Disney Channel
Jaar: 2012

Opdracht

In 2012 vierde Disney Channel ‘Disney’s Grote Kerstfeest’: een groot kerst-evenement in de Heineken Music Hall (HMH). Disney Channel zocht naar een concept dat als online doorvertaling van de campagne kon gaan functioneren. In opdracht van Disney Channel ontwikkelde Xonay Media het concept voor de online kerstcampagne van 2012: ‘Disney’s Magische Kerstboom’.

Disney Kerst 2012 klein

Doel campagne

Voorafgaand aan de online campagne zijn er een aantal doelstellingen gesteld. Een van de belangrijkste doelstellingen was om kids met behulp van online kanalen te stimuleren om naar Disney Channel te kijken tijdens de kerst. Daarnaast wilden we met deze campagne het Facebook-kanaal Disney Channel Benelux op de kaart zetten. 

Aanpak

Het concept voor de digitale kerstboom is ontstaan omdat we op zoek waren naar een beleving die kids meerdere malen konden herbeleven en delen met hun omgeving. Met de digitale kerstboom geef je kids verantwoording voor iets waar zij ook nog is iets mee kunnen winnen. Zij konden via de Facebook-pagina van Disney Channel een eigen Kerstboom planten, die zij dagelijks moesten verzorgen en versieren. Ondertussen werden er op de televisiezender van Disney Channel geheime codes weggegeven waarmee je jouw boom extra kon laten groeien of om speciale versieritems te unlocken. De grootste Kerstboom werd uiteindelijk tentoongesteld op Het Grote Disney Kerstfeest. De verzorgers wonnen gratis viptickets voor het evenement.

Resultaten

  • Ruim 18.000 Disney-bomen zijn er in het magische bos geplant.
  • Totaal is er 600.000 keer een boom liefde gegeven of versierd.
  • Disney Channel maakte een groei door van ruim 400% op Facebook.
  • Een geschat bereik van 250.000 Facebook-gebruikers.