PathéPosterwizard

In opdracht van Pathé ontwikkelde Xonay Media de Facebook-applicatie ‘Posterwizard’. Een Facebook-applicatie waarin Facebookers aangaven wat zij de coolste poster vonden voor de film The Hobbit: An Unexpected Journey.

Meewerken?

Wil jij meewerken aan dit soort leuke projecten? Of ben je op zoek naar een vergelijkbaar resultaat? Neem dan direct contact met ons op, of kijk op de vacaturepagina.

The Hobbit: An Unexpected Journey

Klant: Pathé
Concept: Posterwizard
Jaar 2012 

Opdracht

Xonay Media ontwikkelde diverse campagnes die de interactiviteit en sociale positie van het merk Pathé op Facebook hebben vergroot. Titels als The Dark Knight Rises, Skyfall en The Hobbit stonden hierbij centraal. In deze casebeschrijving kiezen we voor de filmtitel The Hobbit: An Unexpected Journey.

In 2012 verscheen de langverwachte film The Hobbit: An Unexpected Journey in de Nederlandse bioscopen. Pathé zocht naar een manier om zowel de films als het merk Pathé te promoten op Facebook. In opdracht van Pathé ontwikkelde Xonay Media de Facebook-applicatie ‘Posterwizard’.

Doel campagne

Het belangrijkste doel van dit campagneconcept was om de doelgroep te introduceren in de sfeer van de film binnen een Pathé-omgeving. Hiermee wilden we het effect bereiken dat de doelgroep de film zou gaan associëren met het merk en de bioscopen van Pathé.

Posterwizard 2

Aanpak Xonay Media

We ontwikkelden een applicatie waarin Facebookers konden aangeven wat zij de coolste poster vonden voor de film The Hobbit: An Unexpected Journey. Met de Facebook-applicatie wilden we de doelgroep onderdeel van de campagne maken, zodat zij deze positie zouden uitdragen naar hun omgeving. De poster werd vervolgens gedeeld als foto op Facebook, wat  resulteerde in diverse reacties en interacties. Deelnemers maakten bovendien kans op de betreffende poster naar keuze.

Resultaten

  • Ruim 6000 Facebookers hebben een filmposter op hun timeline gepost. 
  • Een campagnebereik van 1,3 miljoen Facebook-gebruikers. 
  • In 2012 heeft Pathé een groei van 42% op Facebook gemaakt. 
  • Gemiddeld bereikte Pathé in 2012 400.000 Facebookers per maand.