So You Think You Can DanceIt's UP2U!

Xonay Media bedacht It’s Up2U!. Een Facebook-applicatie waarmee kijkers en fans thuis vanaf de bank bepaalde wat er live in de show te zien was.

Meewerken?

Wil jij meewerken aan dit soort leuke projecten? Of ben je op zoek naar een vergelijkbaar resultaat? Neem dan direct contact met ons op, of kijk op de vacaturepagina.

rtl5-nieuwJij kiest, jij bepaalt!

Klant: RTL 5
Concept: It's UP2U
Jaar: 2012 

De Opdracht

Het programma So You Think You Can Dance is dé danssensatie op RTL 5. De populaire tv-show draait al een aantal jaartjes mee en is intussen veel besproken op diverse social media. Xonay Media werd door RTL 5 gevraagd om een concept te ontwikkelen dat de beleving van het programma tijdens en na de show versterkt. Zowel het programma als het online concept werden gesponsord door partnerpartij Mentos Gum.

Doel campagne

Het belangrijkste doel van de campagne was om het publiek maximaal te betrekken bij het programma. Door de interactiviteit naar het maximale niveau te tillen, zorgden we ervoor dat de kijker onderdeel werd van het programma. Daarnaast was het doel voor Mentos Gum om middels de campagnetool de productbekendheid van Mentos UP2U te vergroten.

UP2U_app_3

Aanpak

Xonay Media bedacht It’s Up2U!: Een Facebook-applicatie waarmee kijkers en fans thuis vanaf de bank bepaalde wat er live in de show te zien was. De kijker kon bijvoorbeeld bepalen welke signature move zij wilden zien: die van Remy of Arno? In de speciaal ontwikkelde Facebook-applicatie werd de keuze, tussenstand en de uitslag weergegeven. Voor het eerst werden televisie en Facebook succesvol gecombineerd.

Ook na de liveshows bleef It’s Up2U! actief. Om ervoor te zorgen dat de kijkers doordeweeks betrokken bleven bij het programma en om hen warm te maken voor de volgende show, was  It’s UP2U er ook doordeweeks. Op Facebook stelde kijkers hun dansselectie samen en voorspelden zij het verloop van het programma.

Resultaten

  • Ruim 17.000 SYTYCD-fans deden mee met It’s UP2U.
  • Ruim 25.000 gegenereerde posts op Facebook.
  • Een geschat bereik van 250.000 Facebook-gebruikers.
  • Een groei van ruim 30.000 likes op Facebook.